Ciągła Senność – Jak postawić się na nogi wcześnie rano bez mocnej kawy?

przewlekłe-zmęczenieNigdy nie zapomnę, co kiedyś powiedział mi mój klient na coachingu:

„Byłem z rana tak przymulony, że potrzebowałbym z pół litra kawy i wypalić trzy papierosy, żeby stanąć na nogi i dać sobie radę w pracy”.

A co Ty robisz, gdy odczuwasz ciągłą senność i potrzebujesz postawić się na nogi?

Co ważniejsze, czy też masz to dziwne wrażenie, że energia, którą zyskujesz, jakoś tak zbyt szybko się ulatnia i po kilku godzinach znowu czujesz się senny?

Sekret kawy, słodyczy i napojów energetycznych jest taki, że dostarczają ci dokładnie ZERO ENERGII.

Najpierw Cię pobudzają, czujesz chwilowy skok energii i myślisz sobie „Hej, teraz dam radę”.

Po godzinie czy dwóch niestety układ parasympatyczny przeciwdziała temu pobudzeniu – im większy miałeś skok energii, tym mocniejszy będzie później jego spadek.

Niestety, większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że ten dołek również jest spowodowany stymulantami, które wcześniej zażyli. Myślą, że stymulanty dodały im energii, a praca ją odebrała.

Kawa i napoje energetyczne tworzą chwilową iluzję nowych sił, podczas gdy w rzeczywistości wychodzisz na zero, a nawet na minus, bo przecież chemię z energetyków trzeba jeszcze usunąć z ciała, a to kolejny wysiłek dla organizmu.

energetyczny-poranekMówię Ci to dlatego, że znalazłem bardzo prosty sposób, aby wyprodukować więcej energii i wyjść na plus, bez dodatkowego obciążenia dla organizmu.

Zamiast sztucznie pobudzać swoje ciało, sprawisz, że będziesz pracować w sposób bardziej zdrowy i efektywny. Wyprodukujesz nową energię, używając najprostszego sposobu z możliwych, a jednak większość z nas w zachodniej kulturze nie korzysta z niego poprawnie.

Czy wiesz już o czym mówię?

To oddech!

Głęboki oddech zwiększa ilość tlenu dostarczanego do mięśni i co najważniejsze, do mózgu.

Co to oznacza? Więcej energii do działania, koniec ociężałego umysłu, lepsza i dłuższa koncentracja na pracy.

Ludzkość wiedziała o tym już od starożytności. Kahuni z wysp hawajskich, którzy byli najwyższymi kapłanami, a jednocześnie najwybitniejszymi naukowcami tamtejszej cywilizacji nauczali, aby wziąć kilka głębokich oddechów, zanim zabierzesz się za jakąkolwiek pracę.

Ci starożytni mędrcy uczyli oddychać głęboko zgodnie z formułą, której zaraz Cię nauczę.

W dzisiejszych czasach jest to niezwykle ważne, gdy pracujemy na siedząco, co automatycznie spłyca nasz oddech.

Abyś od dzisiaj potrafił postawić się na nogi, najpierw nauczysz się poprawnie głęboko oddychać, a następnie jak wzmocnić ten oddech o metody starożytnych Kahunów z wysp hawajskich, które przetrwały do dziś w coraz bardziej popularnej metodologii Huny.

  1. Aby oddychać głęboko, przyłóż jedną rękę do brzucha, a drugą do klatki piersiowej. Biorąc oddech, upewnij się, że obie ręce unoszą się, co oznacza, że wypełniasz zarówno dolne, jak i górne płuca.
  2. Weź teraz kilka głębokich oddechów, robiąc wydech dwa razy dłuższy niż wdech.
  3. Następnie weź pięć głębokich oddechów, wyobrażając sobie na wdechu, że świetlista energia wypełnia twoje ciało, koncentrując się w centrum ciężkości twojego ciała, nieco poniżej pępka. Jest to miejsce, gdzie według medycyny energetycznej energia wysłana tam zasila całe ciało i płynie wszędzie tam, gdzie jest najbardziej potrzebna.
  4. Na wydechu zrób odgłos wiatru, wyobrażając sobie jak wszelkie napięcia i zmęczenia opuszczają Twoje ciało, pozostawiając uczucie świeżości i lekkości w ciele.
  5. Rób przerwy między oddechami! Jeśli kręci Ci się w głowie, robisz to za szybko.

Na początku może się wydawać, że jest to za dużo jak na jeden raz, ale po kilku minutach przyzwyczaisz się i zauważysz natychmiastowy przypływ energii już po kilku oddechach.

Często, gdy jestem zmęczony i mam coś jeszcze do zrobienia, sięgam po 10 energetyzujących oddechów. Gdzieś między 5 a 7 oddechem przestaję, bo mam tyle energii, że nie mogę usiedzieć i biorę się do roboty.

Za każdym razem, gdy czujesz ciągłą senność, najpierw zrób 10 energetyzujących oddechów, a dopiero potem cokolwiek innego.

A jeśli oprócz super-doładowania potrzebujesz efektywnej recepty na odpoczynek po pracy, obejrzyj tą prezentację aby poznać naukową metodę usuwania stresu i zmęczenia.

Jeśli ten artykuł Ci pomógł, odwdzięcz się lajkiem 🙂 Bardzo to docenię! Opisz też w komentarzu swoją perspektywę na ten temat!

Rafał Dudek

Life coach i pasjonat rozwoju osobistego. Od pięciu lat tworzy kursy i prowadzi szkolenia o tym jak radzić sobie w emocjonalnie trudnych sytuacjach. Od 2016 roku, autor i twórca antystres.pl. W wolnym czasie pasjonat gier strategicznych, medytacji i autor bloga rafaldudek.pl

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment:

Zmęczony stresującą pracą?

Darmowe nagranie relaksacyjne “10-minutowe wakacje” w naukowo udowodniony sposób usuwa stres i przywraca siły do działania!

Podaj poniżej adres email, na który natychmiast wyślę Ci ten odstresowujący prezent:

Polityka prywatności - bo ja też nie lubię SPAMu!